Laatste verslag! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa & Arjan - WaarBenJij.nu Laatste verslag! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lisa & Arjan - WaarBenJij.nu

Laatste verslag!

Door: Lisa en Arjan

Blijf op de hoogte en volg Lisa & Arjan

20 Februari 2013 | Australië, Melbourne

De laatste keer dat jullie iets van ons hoorden, waren we nog in de staat New South Wales. Ondertussen zijn we twee weken verder en zitten we te wachten op het vliegveld van Melbourne om weer naar huis te gaan. Over een uur vliegen we eerst naar Hong Kong, om vervolgens door te vliegen naar Amsterdam. We hebben dus niet veel tijd en daarom is ons laatste verslag niet zo uitgebreid als de vorige verslagen. Om jullie toch te laten weten waar we allemaal zijn geweest, vertellen we over alle plaatsen kort iets!

We gaan terug in de tijd naar Port Macquirie. In dit dorpje hebben we kennis gemaakt met hele grote pelikanen. Tot onze verbazing waren er tientallen in de baai waar onze camping aan grensde. Ook bij de Great Lakes waren deze gekke beesten in grote getalen aanwezig. Bij de Great Lakes (drie grote meren in een National Park) zijn we gaan Kajakken. Het water was echt heel mooi blauw, met grote zandbanken, waardoor er hele vlakken lichtblauw water te zien was. Het kajakken tussen de pelikanen en het zwemmen in het heerlijke heldere water was echt te gek!

Na de mooie natuur zijn we op weg gegaan naar Sydney. Newcastle hebben we overgeslagen (wel doorheen gereden). Eenmaal in Sydney hebben we een hoop gezien. Uiteraard hebben we de Harbour Bridge en het Opera House gezien. Verder hebben we door de stad gelopen in het park gelegen en hebben we een bezoek gebracht aan het bekende Bondi Beach. Hier kwamen we tot de conclusie dat ook het programma Bondi Rescue in scene is gezet. Midden op het strand was een stuk ingericht voor het camerateam en de regie en nadat wij een half uur op het strand lagen kwam er inderdaad een reddingsactie (een stuk vererop). Het knappe was dat de camerawagen vijf minuten eerder ter plaatsen was dan de boot met de reddingsbrigade!

Na Sydney zijn we landinwaarts gereden, richting de Blue Mountains. Het eerste stuk reden we in de avond en we besloten om in een kleine plaats een camping te zoeken. Dit leek moeilijker dan gedacht, dus besloten we de politie (die stond naast ons bij het stoptlicht) om hulp te vragen. Nadat de agenten eerst wat nors keken, boden ze aan ons naar een camping te brengen. Ze moeten ontzettend veel lol hebben gehad, want ze reden overal 20 km boven de maximum snelheid en wij moesten erachteraan crossen met ons bakkie. Eenmaal aangekomen wilde ze weten waar we vandaan kwamen en begonnen bij het horen van Holland, gelijk te roepen over de wallen en drugs in Amsterdam! Haha, ach ja, agenten zijn natuurlijk ook gewoon mensen.

De volgende dag hebben we allerlei natuurschoon gezien in de Blue Mountains met als toetje een tour door een grot. Deze tour was hilarisch aangezien de tourguide werd geobserveerd door een collega, omdat het waarschijnlijk zijn eerste keer was. De jongen was ongelovelijk zenuwachtig, kwam niet uit zijn woorden en vertelde steeds verkeerde info. Daarnaast was er een gezin met twee kinderen mee die steeds wilde vechten met een jongen van een ander gezin (de jongens waren tussen de zes en acht jaar ongeveer). De ouders hadden grootse moeite om de kinderen in het gareel te houden en dit alles leverde komische situaties op!

Na de Blue Mountains hadden we genoeg van het reizen. We hadden tot dan toe niet meer dan twee nachten op één plek overnacht en dat is slopend. Auto in, auto uit, opbouwen, afbreken. Daarom besloten we in één keer naar het begin van de Great Ocean Road te rijden (zo’n 900 km verderop). De Great Ocean Road was echt geweldig! De weg door de natuur en langs de prachtige zee was heel bijzonder. We hebben heel veel koala’s gezien en natuurlijk de twaalf apostellen.
Na de Great Ocean Road zijn we naar Melbourne gereden. Hier hebben we zes nachten gestaan om nog even in alle rust te genieten van de laatste dagen in Australie. We zijn nog een dag naar het strand geweest en hebben nog een dag de stad bekeken. Verder hebben we heel veel genoten van het mooie weer aan het zwembad!

Vanochtend hebben we de camper weer ingeleverd en over een uur gaan we de lucht in!

Groeten,
Arjan en Lisa

• 20 Februari 2013 - 07:28

Sjanie:

Arjan en Lisa,

Mooie verhalen die jullie geschreven hebben.
    jullie hebben heel wat gezien en beleefd onderweg.

Een hele goede vlucht toegewenst en tot gauw.

Groetjes

Sjanie,Arie,Stefan en linda

• 20 Februari 2013 - 10:58

Ryanne:

Kort maar krachtig!! :D

Goede terugvlucht en kan niet wachten om jullie verhalen nog een keer te horen!

Kus xx

• 20 Februari 2013 - 11:02

Ans:

Een heel goede reis en hopelijk tot snel ziens!

• 20 Februari 2013 - 12:35

Huub:

Als ik dit laatste verslag lees op woensdagmiddag 12:30 uur is de stand van zaken de volgende:

- zijn jullie al zo´n 7 uur dichterbij huis,
    - vlieg je waarschijnlijk nog over de oceaan of Nieuw Guinea,
    - moet Romy de Peugot nog schoonmaken,
    - mogen jullie na een korte stop nog zo´n lange zit doorstaan maar................... daarna zijn jullie gewoon weer lekker thuis.
    Ga maar niet emigreren of zo. Nederland is groot genoeg om te wonen. En Haaglanden (en vooruit) Rijnmond de beste plekken ter wereld.

Tot later en een knuffel van Annemieke en Huub

• 20 Februari 2013 - 15:20

Cor De Kwant:

Veilige reis terug, hoop dat jullie een leuke tijd hebben gehad en dat jullie deze reis niet snel meer vergeten.
    Aan de verhalen af te lezen was dat zeker het geval. Ik zie jullie snel.